Online Markedsføring af campingplads

Flere og flere folk benytter søgemaskinerne når de skal finde den rigtige campingplads. Derfor er det også vigtigt at en campingplads har lagt en god online markedsføring strategi. En strategi der har til formål at øge den online synlighed for camping pladsen inden for flere forskellige aspekter. Dette kræver selvfølgelig at man har en god hjemmeside, hvor kunderne kan finde de relevante informationer. Som camping plads, er det jo ikke nok blot at ligge nummer et på søgemaskinerne på et ord som camping eller campingplads, ofte skal det også kædes sammen med en placering som f.eks. camping Aalborg eller campingplads København.
Men udover at være synlig på søgemaskinerne, så er der også et hav af andre ting man skal overveje, hvis man gerne vil øge antallet af gæster til sin camping side. Men lad os tage et hurtigt kig på par af de muligheder man har.

SEO

SEO eller søgemaskineoptimering som det også kaldes, går kort sagt ud på at man optimere ens hjemmeside, til at blive mere synlig når folk søger efter bestemt camping relaterede søgeord. Det kan f.eks. være campingplads aalborg, hvis man holder til der, eller campingplads med dyr, hvis man har en bondegårds plads hvor dyrelivet er i fokus. Selvom søgevolumen måske ikke er helt i top på disse søgeord, så er kvaliteten det der imod. Står man f.eks. og overvejer at tage på camping i Aalborg eller Nordjylland, så er det rigtig mange som vælger at bruge en søgemaskine som google til at finde en god plads. Dette kan være en fordel med alt lige fra salg af smykker til udlejning af telte eller campingvogne.

Fordele: Koster som regel kun i opstarts fasen. Mulighed for mere trafik end ved Adwords.
Ulempe: Kan være dyrt at komme i gang med. Kan gå noget tid inden man opnår resultater.

Google Adwords

Syntes man at SEO er for stor en mundfuld eller tager for lang tid om at give resultater, så kan man i stedet (eller i kombination med), vælge at benytte sig af en PPC kampagne, som f.eks. Google Adwords. Her bliver din annonce vist når folk søger efter de søgeord som du har sat op i din kampagne, og du betaler kun når en klikker sig ind på annoncen. Alt efter kvaliteten på ens hjemmside og annonce, og sin bud pris, så vises ens reklame ude i højre side eller helt i toppen når folk laver en søgning. Man kan også få den vist på forskellige google partner sider, hvis man ønsker dette. Har man specielle faciliteter som luksus wc, mobilkøkken osv. så kan man her bruge annoncen til at nævne dette.

Fordele: Nemt og ofte billigt at komme i gang med. Trafik lige fra første dag.
Ulemper: Kan bliver ret dyrt på sigt, da visse ord kan koste mellem 5 og 30 kroner per klik.

Camping kataloger og camping portaler

En anden god måde at opnå både synlighed på, samt at få nogle gode backlinks er ved at tilmelde sin hjemmeside til forskellige camping kataloger eller portal som f.eks. campingdanmark.dk. På de sider kan man vælge hvor i landet man ønsker at campere, og derefter få vist en liste over de muligheder man har i det ønskede område.

Fordele: Ofte høj kvalitet i den trafik man modtager.
Ulemper: Som regel få antal besøgende, nogle steder koster det at blive listet.

Dette er blot 3 eksempler på hvordan man kan få flere besøgende til sin camping hjemmeside, og dermed også potentielt flere gæster på pladsen. En god ide kunne være at kontakt et online marketing firma som f.eks. Accelerationonline.dk og få en snak med en af deres eksperter om hvad der kan gøres for at øge synligheden for din camping side.

This entry was posted in Info. Bookmark the permalink.